ITIL
IT Infrastructure Library® (ITIL®) predstavlja zbirko dokumentov, ki popisujejo dobro prakso v upravljanju storitev informacijske tehnologije. Izhodišče je bila dokumentacija in delovanje britanskega trgovinskega urada (OGC) izpred leta 1990, ki so ji sledile zbirke druge izdaje (ITIL V2), tretje izdaje (ITIL V3), četrte izdaje (ITIL V2011), od februarja 2019 pa je aktualna verzija ITIL4.
ITIL je od leta 2013 v lasti AXELOS, skupnega podjetja med družbo Capita in britanskega trgovinskega urada (OGC). AXELOS licencira organizacije za uporabo intelektualne lastnine ITIL, akreditira licenčne izpitne inštitute in upravlja posodobitve okvira.
Zakaj je ITIL tako koristen in uspešen?
Dokumentacija ITIL ne nudi strogih receptov temveč postavlja okvire, ki vodijo k uresničevanju tistega, kar je preskušeno in deluje. Metodologija ITIL je vsebinsko procesno naravnana in osredotočena na uskladitev upravljanja storitev IT s poslovanjem, torej usklajevanja tehnološkega in poslovnega dela organizacije. Uskladitev je omogočena tudi z vpeljavo skupnega jezika za sporazumevanje obeh. Metodologija ITIL je neodvisna od proizvajalcev uporabljene IT opreme. Cilj vpeljave dobre prakse je v prvi vrsti donosnost naložb, ki se zagotavljajo preko:
vrednosti storitev za stranko
uskladitve poslovne strategije in strategije storitev
ugotavljanja in spremljanja učinkov storitev
obvladovanja investicij in proračunov
obvladovanja tveganj
upravljanja znanja
upravljanja zmogljivosti in virov za učinkovito in uspešno izvajanje storitev
poenotenja upravljanja storitev (še zlasti) v velikih organizacijah
premika h kulturi v organizaciji, ki podpira vzdrževanje uspeha
izboljšave sodelovanja in odnosa s stranko
usklajevanja dobave blaga in storitev v vrednostni mreži
optimizacije in zmanjševanja stroškov
Več o ITILu si lahko preberete v članku ITIL - upravljanje IT storitev.